Ingrediënt: zwarte peper

Ovenschotel met Quinoa, spinazie,tomaat,geitenkaas en ei

Recept Afdrukken
bereiding
Stoof het fijngesneden uitje aan en voeg de spinazie toe tot die geslonken is, kruid met peper en zout. Leg de spinazie in een ovenschotel. Leg daarop de gekookte quinoa en daarop de tomaatjes in plakjes gesneden. Overgiet met de tomatensaus en een goede scheut olijfolie. Kruid met peper en zout. Leg daarop de geitenkaas in stukjes. Zet de schotel voor 20 min in een voorverwarmde oven van 200°. Haal de schaal uit en breek de eitjes bovenop de kaas. Zet de schaal nog op 5 min in de oven. Smakelijk!
Prep Tijd 5 minuten
Kook Tijd 60 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Prep Tijd 5 minuten
Kook Tijd 60 minuten
Porties
personen
Ingrediënten

Pittige kokoscurry met quinoa en mangochutney (moeilijk)

Recept Afdrukken
Pittige kokoscurry met quinoa en mangochutney
Kokoscurry: doe de kokosmelk, cashews, het limoensap, de gember, de lente-ui (of sjalot), de ahorn siroop, de look, het kerriepoeder, het zout, de zwarte peper en de cayennepeper in de blender. Mix tot een romige saus. Voeg tot slot de verse koriander en munt toe en mix opnieuw. Groentemengeling : gebruik een keukenmachine of scherp mes om alle groenten fijn te snijden. Doe de groenten met de kokoscurry in een grote mengkom. Meng goed. Plaats de mengkom minstens 1 u in de droogoven op 50°C zodat de groenten alle smaken opnemen en iets zachter worden. Mangochutney: Doe de grove stukken mango,limoensap, de gember, de look, de ahorn- siroop, het zoud, het komijnpoeder, de cayennepeper en kurkuma in de blender. mix tot een egale mangosaus. Voeg de verse koriander toe en mix kort. Giet de saus in een kleine mengkom en voeg de fijne blokjes mango toe. Meng goed. Werk vlak voor het serveren eventueel af met vers gemalen koriander zaad. Gemarineerde quinoa: Doe de sesamolie, citroensap, ahornsiroop, het zout en zwarte peper in een mengkom, Roer goed. Voeg de gekookte quinoa toe en meng goed.
Porties
personen
Ingrediënten
kokoscurry
mangochutney
gemarineerde quinoa
Porties
personen
Ingrediënten
kokoscurry
mangochutney
gemarineerde quinoa

good noodles

Recept Afdrukken
Good Noodles
Kook de peultjes in 10min. gaar. Doe ondertussen het water met het bouillonblokje in een andere pan. Zodra het water kookt, leg je noedels erin. Kook ze ongeveer 10 min. Op een laag vuurtje. Haal de peultjes van het vuur en giet ze af. Zodra de noedels klaar zijn, laat je ze uitlekken in een zeef en spoel je ze af met warm water. Hak vervolgens de gember, uien en knoflook in kleine stukjes en bak ze op een laag vuurtje in een koekenpan met sesamolie. Verwarm de gamba's een minuutje apart in een pan en doe ze samen met de peultjes, koriander,zeekraal,noedels,geelwortel en wat zout en peper bij het uienmengsel. Doe vervolgens nog wat agavesiroop, tamari en sesamzaad overheen en roer goed! je kunt er ook nog een teentje knoflook en wat verse limoensap overheen knijpen. Nu heb je een gezond Aziatisch recept!
Kook Tijd 30 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Kook Tijd 30 minuten
Porties
personen
Ingrediënten

lasagne van aubergine

Recept Afdrukken
lasagne van aubergine
* verwarm de oven voor op 180°C * stoof de ui en knoflook, voeg daarna de tomatenblokjes,rode peper, provencaalse kruiden, peper en zout toe en laat 10 tal minuten sudderen zonder deksel. * snijd de aubergine in de lengte in plakken van een kleine halve centimeter en kruid met zwarte peper en een snuifje zout. * neem een vuurvaste schotel en doe er wat saus in. * maak laagjes van aubergine, tomaatensaus, de mozzarellaplakjes, de schijfjes tomaat en herhaal . *eindig met een laagje mozzarella, een paar schijfjes tomaat en werk af met pijnboompitten en basilicum. * bak 30 min in de voorverwarmde oven.

mango spinazie salade met zoete mosterddressing

Recept Afdrukken
mango spinazie salade met zoete mosterddressing
Mosterddressing : doe alle ingrediënten een voor een in een blender en mix tot een romige dressing. Mango spinazie salade: meng de baby spinazie, de zoete salade en de pittge salade in een grote mengkom. Verdeel de salade over 2 kommen of borden. Bedek met mango , avocado en kiemscheuten. Serveer met zoete mosterddressing naar smaak.
Porties
personen
Ingrediënten
zoete mosterddressing
mango-spinaziesalade
Porties
personen
Ingrediënten
zoete mosterddressing
mango-spinaziesalade

POWERomelet

SuperFood ideaal als ontbijt!

Recept Afdrukken
POWERomelet
Doe de Eieren rijstemelk, zwarte peper, zeezout en oregano in een kom en klop het mengel met een garde luchtig. Voeg de fijngesneden basilicum toe. Roer nog een keer. Verwarm de koekenpan met kokosolie op laag vuur. zodra de olie is gesmolten, kan het eimengsel de pan in. Leg de spinazie erbovenop. Zet het vuur uit zodra de eieren gestold zijn. Lepel het vruchtenvlees uit de avocado en snijd het in blokjes of reepjes. Hak de walnoten fijn en verdeel over de spinazie. bestrooi de omelet met de verbrokkelde zachte geitenkaas en wat honing. Rol op en leg op een bord. Hou je van spicy strooi dan een mespuntje cayennepeper eroverheen.
Porties
Ingrediënten
Porties
Ingrediënten

Courgette noedels

Je kan deegpasta vervangen door lange groenten slierten.                                                                                        Dit noedel gerecht is mega luchtig , maar je zit na de lunch wel lekker vol 

Recept Afdrukken
courgette noedels
Schil de avocado, snijd hem in stukjes en doe in een kommetje. Voeg vervolgens de pesto , cayennepeper, kerriepoeder en een uitgeknepen knoflookteentje aan toe. Prak dit tot een zachte romige massa. Was de courgettes en snijd ze met een spiraalsnijder in de lengte boven een grote kom tot noedels. Snijd de champignons in plakjes en bak ze in een koekenpan met kokosolie al omscheppend in 5 min. op hoog vuur tot ze mooi bruin zijn en vocht verdampt is. Laat ze daarna afkoelen. Roer de pesto- advocadosaus door de courgette, doe de champignons en de overige ingrediënten erbij en hussel alles door elkaar!
Kook Tijd 30 minuten
Porties
Ingrediënten
Kook Tijd 30 minuten
Porties
Ingrediënten