Ingrediënt: zeezout

rijst ontbijtje

Recept Afdrukken
rijst ontbijtje
Was de appel, snijd in stukjes. Doe 250 ml rijstemelk en de overige ingrediënten , behalve rijst , in de blender of keukenmachine en mix tot een gladde appelmoes. Schenk daarna de rest van de rijstemelk in een pannetje, doe de appelmoes erbij en warm het op. Serveer het in een mooi kommetje en geniet van dit lekker verwarmde ontbijtje!
Prep Tijd 5
Kook Tijd 10 min kooktijd
Porties
Ingrediënten
Prep Tijd 5
Kook Tijd 10 min kooktijd
Porties
Ingrediënten

Phyllon’s verjaardagstaart

Recept Afdrukken
phyllon's verjaardagstaart
doe de dadels en walnoten beetje bij beetje in de blender. Voeg de rauwe cacao, vanillepoeder en het zeezout toe en mix alles goed door elkaar. Schep het uit de blender en kneed het 2 min. Leg het notendeeg op de bodem van de taartvorm en druk het plat. Mix vervolgens de ingrediënten van de vulling in de blender tot een romig en dik geheel. Schep het mengsel boven op de bodem en verspreid alles goed met een spatel. Versier de vulling met wat kokosrasp en noten. Zet de taart een uurtje in de koelkast en dan is hij klaar om ervan te smullen. HOE MAAK JE KOKOSBOTER? mix 500g kokosrasp in de blender. Net zo lang tot het een romig geheel word je kunt er eventueel nog wat honing en vanillepoeder aan toevoegen voor een zoetere, warmere smaak.
Porties
Ingrediënten
Porties
Ingrediënten

quinoa ontbijt

Recept Afdrukken
quinoa ontbijt
Was de quinoa schoon en verwarm het appelsap in een pan op middelhoog vuur zodat het warm is. Doe de quinoa en het zout erbij en laat het op een laag vuur sudderen totdat het vocht opgenomen is. Doe de quinoa, het citroensap, de kaneel en stevia vervolgens in een blender of gebruik de mixer om alles fijn te malen. Schenk het mengsel in een kom en versier met kaneel, walnoten , stukjes appel of blauwe bessen en de gemengde notenpasta. Je kunt het warm of koud opeten. Eet smakelijk!
Porties
Ingrediënten
Porties
Ingrediënten

good noodles

Recept Afdrukken
Good Noodles
Kook de peultjes in 10min. gaar. Doe ondertussen het water met het bouillonblokje in een andere pan. Zodra het water kookt, leg je noedels erin. Kook ze ongeveer 10 min. Op een laag vuurtje. Haal de peultjes van het vuur en giet ze af. Zodra de noedels klaar zijn, laat je ze uitlekken in een zeef en spoel je ze af met warm water. Hak vervolgens de gember, uien en knoflook in kleine stukjes en bak ze op een laag vuurtje in een koekenpan met sesamolie. Verwarm de gamba's een minuutje apart in een pan en doe ze samen met de peultjes, koriander,zeekraal,noedels,geelwortel en wat zout en peper bij het uienmengsel. Doe vervolgens nog wat agavesiroop, tamari en sesamzaad overheen en roer goed! je kunt er ook nog een teentje knoflook en wat verse limoensap overheen knijpen. Nu heb je een gezond Aziatisch recept!
Kook Tijd 30 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Kook Tijd 30 minuten
Porties
personen
Ingrediënten

mango spinazie salade met zoete mosterddressing

Recept Afdrukken
mango spinazie salade met zoete mosterddressing
Mosterddressing : doe alle ingrediënten een voor een in een blender en mix tot een romige dressing. Mango spinazie salade: meng de baby spinazie, de zoete salade en de pittge salade in een grote mengkom. Verdeel de salade over 2 kommen of borden. Bedek met mango , avocado en kiemscheuten. Serveer met zoete mosterddressing naar smaak.
Porties
personen
Ingrediënten
zoete mosterddressing
mango-spinaziesalade
Porties
personen
Ingrediënten
zoete mosterddressing
mango-spinaziesalade

POWERomelet

SuperFood ideaal als ontbijt!

Recept Afdrukken
POWERomelet
Doe de Eieren rijstemelk, zwarte peper, zeezout en oregano in een kom en klop het mengel met een garde luchtig. Voeg de fijngesneden basilicum toe. Roer nog een keer. Verwarm de koekenpan met kokosolie op laag vuur. zodra de olie is gesmolten, kan het eimengsel de pan in. Leg de spinazie erbovenop. Zet het vuur uit zodra de eieren gestold zijn. Lepel het vruchtenvlees uit de avocado en snijd het in blokjes of reepjes. Hak de walnoten fijn en verdeel over de spinazie. bestrooi de omelet met de verbrokkelde zachte geitenkaas en wat honing. Rol op en leg op een bord. Hou je van spicy strooi dan een mespuntje cayennepeper eroverheen.
Porties
Ingrediënten
Porties
Ingrediënten

Courgette noedels

Je kan deegpasta vervangen door lange groenten slierten.                                                                                        Dit noedel gerecht is mega luchtig , maar je zit na de lunch wel lekker vol 

Recept Afdrukken
courgette noedels
Schil de avocado, snijd hem in stukjes en doe in een kommetje. Voeg vervolgens de pesto , cayennepeper, kerriepoeder en een uitgeknepen knoflookteentje aan toe. Prak dit tot een zachte romige massa. Was de courgettes en snijd ze met een spiraalsnijder in de lengte boven een grote kom tot noedels. Snijd de champignons in plakjes en bak ze in een koekenpan met kokosolie al omscheppend in 5 min. op hoog vuur tot ze mooi bruin zijn en vocht verdampt is. Laat ze daarna afkoelen. Roer de pesto- advocadosaus door de courgette, doe de champignons en de overige ingrediënten erbij en hussel alles door elkaar!
Kook Tijd 30 minuten
Porties
Ingrediënten
Kook Tijd 30 minuten
Porties
Ingrediënten

komkommersoep

Op een warme zondag verfrist dit koele soepje en houd het je vochtgehalte op peil.

Recept Afdrukken
komkommersoep
Snijd de courgette, komkommer en avocados in kleine stukjes en doe ze in de blender. knijp het knoflookteentje en de citroenen boven de blender uit. ( zorg dat de pitjes zijn verwijderd) Voeg zwarte peper, zeezout, olijfolie, peterselie en maggikruid toe. Serveer met enkele dunne plakjes komkommer, citroensap en een beetje maggikruid.
Kook Tijd 15 minuten
Porties
persoon
Kook Tijd 15 minuten
Porties
persoon

Granola Repen

Ik neem de Granola repen me als een snack als ik boodschappen doe of op stap ga. ik kan je verzekeren dat deze lekkerder zijn dan de variant die je in de winkel koopt. Ik bewaar de bars in de vriezer zodat ik ze vers kan meenemen.

Recept Afdrukken
Granola Repen
Verwarm de oven voor op 200°C . Doe de noten in een blender en mix ze fijn, doe de dadels erbij en mix het tot een kleverige massa. Doe de havervlokken in een ovenschaal, bak ze 15 min. En laat dan tot Lauw afkoelen. Verwarm ondertussen de notenpasta met de honing in een pannetje en voeg dat samen met de dadelpasta bij de noten en derest van de ingrediënten in een kom. Kneed alles goed door, zodat het goed samenhangt. Spreid het mengsel tot een gelijkmatige laag uit in een lage schaal, druk alles stevig samen en goed vlak met de bolle kant van een metalen lepel. Dit is belangrijk : anders brokkelen de repen straks af. Zet de schaal vervolgens minimaal 2 uur in de koelkast en snijd de koek daarna met een scherp mes in repen.
Prep Tijd 2 u koeltijd
Porties
repen
Ingrediënten
notenpasta
Prep Tijd 2 u koeltijd
Porties
repen
Ingrediënten
notenpasta
Notities

Voor de Notenpasta

verwarm de oven voor op 180°C. Spreid de amandelen en hazelnoten uit op een bakplaat met een beetje zeezout en rooster ze gedurende 8 tot 10 min. in de oven tot dat ze wat donkerder worden. Haal ze uit de oven en laat ze afkoelen. Doe ze in de keukenmachine en maal ze fijn. Het duurt zo'n 5 tot 10 min. En je zult zien dat de noten door verschillende stadia gaan. Ze gaan van grove kruimels naar fijn meel en dan zie je dat daarna de notenolie langzaam vrijkomt. Je moet blijven mixen totdat alles vloeibaar en romig wordt. je kan nog wat zeezout bijdoen en schep het daarna in een weckpot. Het is erg lang houdbaar maar ik weet niet of je er zo zuinig me kunt doen.

Hartige Muffins

Recept Afdrukken
Hartige Muffins
Verwarm de oven voor op 180°C Klop de eieren met een garde in een grote schaal licht en schuimig. Doe vervolgens het meel of de havermout, zeezout, wijnsteenbakpoeder en soyayochurt erbij en roer alles met een grote lepel door elkaar. Snijd de tijm fijn en de zwarte olijven in plakjes, hak de walnoten fijn en voeg het bij het deeg, kruimel vervolgens de feta erbij en meng alles goed. Schep met 2 eetlepels het beslag in de muffin vormpkjes. Bak 30 min in de oven.
Porties
Porties