Ingrediënt: limoensap

Pittige kokoscurry met quinoa en mangochutney (moeilijk)

Recept Afdrukken
Pittige kokoscurry met quinoa en mangochutney
Kokoscurry: doe de kokosmelk, cashews, het limoensap, de gember, de lente-ui (of sjalot), de ahorn siroop, de look, het kerriepoeder, het zout, de zwarte peper en de cayennepeper in de blender. Mix tot een romige saus. Voeg tot slot de verse koriander en munt toe en mix opnieuw. Groentemengeling : gebruik een keukenmachine of scherp mes om alle groenten fijn te snijden. Doe de groenten met de kokoscurry in een grote mengkom. Meng goed. Plaats de mengkom minstens 1 u in de droogoven op 50°C zodat de groenten alle smaken opnemen en iets zachter worden. Mangochutney: Doe de grove stukken mango,limoensap, de gember, de look, de ahorn- siroop, het zoud, het komijnpoeder, de cayennepeper en kurkuma in de blender. mix tot een egale mangosaus. Voeg de verse koriander toe en mix kort. Giet de saus in een kleine mengkom en voeg de fijne blokjes mango toe. Meng goed. Werk vlak voor het serveren eventueel af met vers gemalen koriander zaad. Gemarineerde quinoa: Doe de sesamolie, citroensap, ahornsiroop, het zout en zwarte peper in een mengkom, Roer goed. Voeg de gekookte quinoa toe en meng goed.
Porties
personen
Ingrediënten
kokoscurry
mangochutney
gemarineerde quinoa
Porties
personen
Ingrediënten
kokoscurry
mangochutney
gemarineerde quinoa

good noodles

Recept Afdrukken
Good Noodles
Kook de peultjes in 10min. gaar. Doe ondertussen het water met het bouillonblokje in een andere pan. Zodra het water kookt, leg je noedels erin. Kook ze ongeveer 10 min. Op een laag vuurtje. Haal de peultjes van het vuur en giet ze af. Zodra de noedels klaar zijn, laat je ze uitlekken in een zeef en spoel je ze af met warm water. Hak vervolgens de gember, uien en knoflook in kleine stukjes en bak ze op een laag vuurtje in een koekenpan met sesamolie. Verwarm de gamba's een minuutje apart in een pan en doe ze samen met de peultjes, koriander,zeekraal,noedels,geelwortel en wat zout en peper bij het uienmengsel. Doe vervolgens nog wat agavesiroop, tamari en sesamzaad overheen en roer goed! je kunt er ook nog een teentje knoflook en wat verse limoensap overheen knijpen. Nu heb je een gezond Aziatisch recept!
Kook Tijd 30 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Kook Tijd 30 minuten
Porties
personen
Ingrediënten