Ingrediënt: kaneelpoeder

rijst ontbijtje

Recept Afdrukken
rijst ontbijtje
Was de appel, snijd in stukjes. Doe 250 ml rijstemelk en de overige ingrediënten , behalve rijst , in de blender of keukenmachine en mix tot een gladde appelmoes. Schenk daarna de rest van de rijstemelk in een pannetje, doe de appelmoes erbij en warm het op. Serveer het in een mooi kommetje en geniet van dit lekker verwarmde ontbijtje!
Prep Tijd 5
Kook Tijd 10 min kooktijd
Porties
Ingrediënten
Prep Tijd 5
Kook Tijd 10 min kooktijd
Porties
Ingrediënten

Granola Repen

Ik neem de Granola repen me als een snack als ik boodschappen doe of op stap ga. ik kan je verzekeren dat deze lekkerder zijn dan de variant die je in de winkel koopt. Ik bewaar de bars in de vriezer zodat ik ze vers kan meenemen.

Recept Afdrukken
Granola Repen
Verwarm de oven voor op 200°C . Doe de noten in een blender en mix ze fijn, doe de dadels erbij en mix het tot een kleverige massa. Doe de havervlokken in een ovenschaal, bak ze 15 min. En laat dan tot Lauw afkoelen. Verwarm ondertussen de notenpasta met de honing in een pannetje en voeg dat samen met de dadelpasta bij de noten en derest van de ingrediënten in een kom. Kneed alles goed door, zodat het goed samenhangt. Spreid het mengsel tot een gelijkmatige laag uit in een lage schaal, druk alles stevig samen en goed vlak met de bolle kant van een metalen lepel. Dit is belangrijk : anders brokkelen de repen straks af. Zet de schaal vervolgens minimaal 2 uur in de koelkast en snijd de koek daarna met een scherp mes in repen.
Prep Tijd 2 u koeltijd
Porties
repen
Ingrediënten
notenpasta
Prep Tijd 2 u koeltijd
Porties
repen
Ingrediënten
notenpasta
Notities

Voor de Notenpasta

verwarm de oven voor op 180°C. Spreid de amandelen en hazelnoten uit op een bakplaat met een beetje zeezout en rooster ze gedurende 8 tot 10 min. in de oven tot dat ze wat donkerder worden. Haal ze uit de oven en laat ze afkoelen. Doe ze in de keukenmachine en maal ze fijn. Het duurt zo'n 5 tot 10 min. En je zult zien dat de noten door verschillende stadia gaan. Ze gaan van grove kruimels naar fijn meel en dan zie je dat daarna de notenolie langzaam vrijkomt. Je moet blijven mixen totdat alles vloeibaar en romig wordt. je kan nog wat zeezout bijdoen en schep het daarna in een weckpot. Het is erg lang houdbaar maar ik weet niet of je er zo zuinig me kunt doen.

Sportkoeken

Super tijdens of na een Workout.

Recept Afdrukken
Sportkoeken
Verwarm de oven voor op 180°C Rooster de pecannoten een minuut of twee in een koekenpan. Maal de noten daarna een minuutje in de keukenmachine of blender, voeg havermout en meel toe en mix alles fijn. ( mix niet te lang anders komt er olie uit de noten vrij.) Schep de mix in een grote kom en doe de wijnsteen bakpoeder, kaneel en vanillepoeder erbij. Voeg eventueel wat eiwitpoeder toe. Klop vervolgens de eieren los en giet deze bij het mengsel. Roer goed door elkaar tot een kleverig beslag. Schep het beslag weer in de blender, voeg de moerbeien en sesamzaad toe en mix alles fijn. Pak telkens 2 el beslag, rol dat tot een balletje en druk dit balletje en druk dit balletje met je handen plat op het bakpapier. Houd 3 cm afstand van elkaar. Bak de koeken in de oven in ca. 20 min goudbruin gaar.
Prep Tijd 5 minuten
Kook Tijd 35 minuten
Porties
koeken
Prep Tijd 5 minuten
Kook Tijd 35 minuten
Porties
koeken