Ingrediënt: honing

chia – bananenpudding

Recept Afdrukken
chia - bananenpudding
mix de banaan, amandelmelk,honing en vanillepoeder in een blender tot een dik en romig geheel. Doe het mengsel in een kopje en voeg het chiazaad toe. Roer goed, zodat de zaden goed verdeeld worden. Zet het vervolgens minimaal 4 uur ( of een nachtje) in de koelkast, zodat het klaar is.
Prep Tijd 4 uur
Porties
personen
Ingrediënten
Prep Tijd 4 uur
Porties
personen
Ingrediënten

POWERomelet

SuperFood ideaal als ontbijt!

Recept Afdrukken
POWERomelet
Doe de Eieren rijstemelk, zwarte peper, zeezout en oregano in een kom en klop het mengel met een garde luchtig. Voeg de fijngesneden basilicum toe. Roer nog een keer. Verwarm de koekenpan met kokosolie op laag vuur. zodra de olie is gesmolten, kan het eimengsel de pan in. Leg de spinazie erbovenop. Zet het vuur uit zodra de eieren gestold zijn. Lepel het vruchtenvlees uit de avocado en snijd het in blokjes of reepjes. Hak de walnoten fijn en verdeel over de spinazie. bestrooi de omelet met de verbrokkelde zachte geitenkaas en wat honing. Rol op en leg op een bord. Hou je van spicy strooi dan een mespuntje cayennepeper eroverheen.
Porties
Ingrediënten
Porties
Ingrediënten

Granola Repen

Ik neem de Granola repen me als een snack als ik boodschappen doe of op stap ga. ik kan je verzekeren dat deze lekkerder zijn dan de variant die je in de winkel koopt. Ik bewaar de bars in de vriezer zodat ik ze vers kan meenemen.

Recept Afdrukken
Granola Repen
Verwarm de oven voor op 200°C . Doe de noten in een blender en mix ze fijn, doe de dadels erbij en mix het tot een kleverige massa. Doe de havervlokken in een ovenschaal, bak ze 15 min. En laat dan tot Lauw afkoelen. Verwarm ondertussen de notenpasta met de honing in een pannetje en voeg dat samen met de dadelpasta bij de noten en derest van de ingrediënten in een kom. Kneed alles goed door, zodat het goed samenhangt. Spreid het mengsel tot een gelijkmatige laag uit in een lage schaal, druk alles stevig samen en goed vlak met de bolle kant van een metalen lepel. Dit is belangrijk : anders brokkelen de repen straks af. Zet de schaal vervolgens minimaal 2 uur in de koelkast en snijd de koek daarna met een scherp mes in repen.
Prep Tijd 2 u koeltijd
Porties
repen
Ingrediënten
notenpasta
Prep Tijd 2 u koeltijd
Porties
repen
Ingrediënten
notenpasta
Notities

Voor de Notenpasta

verwarm de oven voor op 180°C. Spreid de amandelen en hazelnoten uit op een bakplaat met een beetje zeezout en rooster ze gedurende 8 tot 10 min. in de oven tot dat ze wat donkerder worden. Haal ze uit de oven en laat ze afkoelen. Doe ze in de keukenmachine en maal ze fijn. Het duurt zo'n 5 tot 10 min. En je zult zien dat de noten door verschillende stadia gaan. Ze gaan van grove kruimels naar fijn meel en dan zie je dat daarna de notenolie langzaam vrijkomt. Je moet blijven mixen totdat alles vloeibaar en romig wordt. je kan nog wat zeezout bijdoen en schep het daarna in een weckpot. Het is erg lang houdbaar maar ik weet niet of je er zo zuinig me kunt doen.

warm energie drankje

Dit drankje geeft je een energie boost ! Cayennepeper is net als limoen en munt, goed voor je stoelgang. Maar ook voor je huid, het immuunsysteem, en het geeft je een energie boost. Kaneel maakt de thee lekker kruidig. reguleert je bloedsuikerspiegel en is een krachtige antioxidant. De honing is goed tegen infecties en maakt dit drankje lekker zoet.

Recept Afdrukken
warm energie drankje
Pers de halve limoen boven de mok uit en voeg 2, 5 dl kokend water toe. Doe vervolgens de rest van de ingrediënten behalve de munt erbij en roer met een lepeltje alles goed door elkaar. Leg daarna de munt erin en laat het 3 min trekken. Een heerlijke middag boost!
Kook Tijd 5 minuten
Porties
Ingrediënten
Kook Tijd 5 minuten
Porties
Ingrediënten