Ingrediënt: havermout

havermout met Banaan en pruimen

Recept Afdrukken
havermout met Banaan en pruimen
Doe de havermout, de helft van de banaan, geprakt, en de amandelmelk in een steelpan en breng het mengel al roerend aan de kook. Laat 5 min. doorkoken. Maak het kruidig door de kaneel toe te voegen. Doe het geheel in 2 kommetjes. Doe de pruimen en de appel en de rest van de banaan in kleine stukjes en leg ze erbovenop. bestrooi ze met kokosrasp als afwerking.
Prep Tijd 15 munuten
Porties
personen
Ingrediënten
Prep Tijd 15 munuten
Porties
personen
Ingrediënten

Sportkoeken

Super tijdens of na een Workout.

Recept Afdrukken
Sportkoeken
Verwarm de oven voor op 180°C Rooster de pecannoten een minuut of twee in een koekenpan. Maal de noten daarna een minuutje in de keukenmachine of blender, voeg havermout en meel toe en mix alles fijn. ( mix niet te lang anders komt er olie uit de noten vrij.) Schep de mix in een grote kom en doe de wijnsteen bakpoeder, kaneel en vanillepoeder erbij. Voeg eventueel wat eiwitpoeder toe. Klop vervolgens de eieren los en giet deze bij het mengsel. Roer goed door elkaar tot een kleverig beslag. Schep het beslag weer in de blender, voeg de moerbeien en sesamzaad toe en mix alles fijn. Pak telkens 2 el beslag, rol dat tot een balletje en druk dit balletje en druk dit balletje met je handen plat op het bakpapier. Houd 3 cm afstand van elkaar. Bak de koeken in de oven in ca. 20 min goudbruin gaar.
Prep Tijd 5 minuten
Kook Tijd 35 minuten
Porties
koeken
Prep Tijd 5 minuten
Kook Tijd 35 minuten
Porties
koeken