Ingrediënt: cayennepeper

Pittige kokoscurry met quinoa en mangochutney (moeilijk)

Recept Afdrukken
Pittige kokoscurry met quinoa en mangochutney
Kokoscurry: doe de kokosmelk, cashews, het limoensap, de gember, de lente-ui (of sjalot), de ahorn siroop, de look, het kerriepoeder, het zout, de zwarte peper en de cayennepeper in de blender. Mix tot een romige saus. Voeg tot slot de verse koriander en munt toe en mix opnieuw. Groentemengeling : gebruik een keukenmachine of scherp mes om alle groenten fijn te snijden. Doe de groenten met de kokoscurry in een grote mengkom. Meng goed. Plaats de mengkom minstens 1 u in de droogoven op 50°C zodat de groenten alle smaken opnemen en iets zachter worden. Mangochutney: Doe de grove stukken mango,limoensap, de gember, de look, de ahorn- siroop, het zoud, het komijnpoeder, de cayennepeper en kurkuma in de blender. mix tot een egale mangosaus. Voeg de verse koriander toe en mix kort. Giet de saus in een kleine mengkom en voeg de fijne blokjes mango toe. Meng goed. Werk vlak voor het serveren eventueel af met vers gemalen koriander zaad. Gemarineerde quinoa: Doe de sesamolie, citroensap, ahornsiroop, het zout en zwarte peper in een mengkom, Roer goed. Voeg de gekookte quinoa toe en meng goed.
Porties
personen
Ingrediënten
kokoscurry
mangochutney
gemarineerde quinoa
Porties
personen
Ingrediënten
kokoscurry
mangochutney
gemarineerde quinoa

POWERomelet

SuperFood ideaal als ontbijt!

Recept Afdrukken
POWERomelet
Doe de Eieren rijstemelk, zwarte peper, zeezout en oregano in een kom en klop het mengel met een garde luchtig. Voeg de fijngesneden basilicum toe. Roer nog een keer. Verwarm de koekenpan met kokosolie op laag vuur. zodra de olie is gesmolten, kan het eimengsel de pan in. Leg de spinazie erbovenop. Zet het vuur uit zodra de eieren gestold zijn. Lepel het vruchtenvlees uit de avocado en snijd het in blokjes of reepjes. Hak de walnoten fijn en verdeel over de spinazie. bestrooi de omelet met de verbrokkelde zachte geitenkaas en wat honing. Rol op en leg op een bord. Hou je van spicy strooi dan een mespuntje cayennepeper eroverheen.
Porties
Ingrediënten
Porties
Ingrediënten

Courgette noedels

Je kan deegpasta vervangen door lange groenten slierten.                                                                                        Dit noedel gerecht is mega luchtig , maar je zit na de lunch wel lekker vol 

Recept Afdrukken
courgette noedels
Schil de avocado, snijd hem in stukjes en doe in een kommetje. Voeg vervolgens de pesto , cayennepeper, kerriepoeder en een uitgeknepen knoflookteentje aan toe. Prak dit tot een zachte romige massa. Was de courgettes en snijd ze met een spiraalsnijder in de lengte boven een grote kom tot noedels. Snijd de champignons in plakjes en bak ze in een koekenpan met kokosolie al omscheppend in 5 min. op hoog vuur tot ze mooi bruin zijn en vocht verdampt is. Laat ze daarna afkoelen. Roer de pesto- advocadosaus door de courgette, doe de champignons en de overige ingrediënten erbij en hussel alles door elkaar!
Kook Tijd 30 minuten
Porties
Ingrediënten
Kook Tijd 30 minuten
Porties
Ingrediënten

warm energie drankje

Dit drankje geeft je een energie boost ! Cayennepeper is net als limoen en munt, goed voor je stoelgang. Maar ook voor je huid, het immuunsysteem, en het geeft je een energie boost. Kaneel maakt de thee lekker kruidig. reguleert je bloedsuikerspiegel en is een krachtige antioxidant. De honing is goed tegen infecties en maakt dit drankje lekker zoet.

Recept Afdrukken
warm energie drankje
Pers de halve limoen boven de mok uit en voeg 2, 5 dl kokend water toe. Doe vervolgens de rest van de ingrediënten behalve de munt erbij en roer met een lepeltje alles goed door elkaar. Leg daarna de munt erin en laat het 3 min trekken. Een heerlijke middag boost!
Kook Tijd 5 minuten
Porties
Ingrediënten
Kook Tijd 5 minuten
Porties
Ingrediënten