Afslanking

unknown

Het Revival afslankconcept Véél vitaminen uit de natuur en alles wat lekker is voor jezelf ..

15 jaar begeleidde voedingsdeskundige Hilde Goemaere in haar afslank en verjongingscenter mensen naar een gezonde levensstijl.

Op voedingsgebied realiseerde ze zich al snel dat ‘gezond’ afslanken veel belangrijker is dan ‘gewoon’ gewicht verliezen door calorieën te tellen.
Ze verdiepte zich steeds meer in de materie en behaalde verschillende diploma‘s over voeding en gezondheid en volgde een opleiding tot Orthomoleculair Voedingsconculent  aan het Faché Instituut.

Ze ontwikkelde een concept om mensen te coachen naar een evenwichtig en gezond leven 
Het Revival Concept  !
 
Hilde begeleidt mensen individueel  gedurende een 8 wegenplan. Het concept is grotendeels gebaseerd op een stappenplan en gaat terug naar de basis van het pure van gezond eten. Geen shakes of enkel supplementen en geen calorieën tellen!
Het is gebaseerd op enkele concepten , die stap voor stap en op eigen tempo aangepakt kunnen worden. Superfoods, ofwel voedingsmiddelen boordevol beschermstoffen, vinden een belangrijke plaats in het voedingsplan .
Denk bijvoorbeeld aan broccoli, blauwe bessen, aardbeien, lijnzaadolie  én pure chocolade. 
Het Revival Concept volgen is geen opgave maar een doorzetting Als je levensstijl voor 80 procent aansluit bij ons concept , is er 20 procent marge die naar believen ingevuld kan worden.
Door zijn eenvoud, diversiteit en rijkheid aan natuurlijke smaken is het concept geschikt voor elke leeftijd.
Het Revival Concept is geen klassiek dieet of crashdieet, maar veeleer een levenswijze, gebaseerd op waardevolle voedingsmiddelen
Lekkere gevarieerde recepten vormen het ultieme bewijs dat gezonde voeding niet saai en smaakloos hoeft te zijn en dagdagelijks toegepast kan worden.

De Revival Recepten zijn dan enkel te verkrijgen tijdens het volgen van ons 8 weken stappenplan , na uw eerste afspraak voor het Revival Concept van 8 weken persoonlijke begeleiding en programma krijgt u toelating tot onze lekkerste, eenvoudige en gevarieerde Revival Recepten op de site . 

Revival Concept 1.: Drink voldoende water en andere gezonde dranken

Begin de dag met een glas water. Het brengt je vochtbalans op peil. Een goede richtlijn is ongeveer een glas per anderhalf uur. Bij het sporten, bij zware lichamelijke arbeid en bij zeer warm weer heeft je lichaam meer water nodig. Onder ‘andere gezonde dranken’ wordt onder meer verstaan: groente-en ongesuikerde vruchtensappen, smoothies, groene thee, kefir…

Revival Concept 2.: Begin de dag met een gezond ontbijt

Het ontbijt is het moment waarop je je lichaam voltankt met goede energie
om de dag te beginnen. Een evenwichtig ontbijt bevat waardevolle nutriënten en kan bestaan uit een verse smoothy, vers fruit, volle granen en graanproducten, noten, zaden, pitten, gefermenteerde zuivelproducten, een eitje…

Revival Concept 3.: Eet enkele gezonde tussendoortjes

Een gezond tussendoortje halfweg de voor-en namiddag voorkomt energie dips, verhoogt de stofwisseling en belet dat je met grote honger aan je volgende maaltijd begint, waardoor je rustiger, bewuster en ook minder zal eten.

Voorbeelden van gezonde tussendoortjes zijn een stuk vers fruit, een handje amandelnoten , gedroogde vruchten of ongesuikerde muesli met enkele lepels soja yoghurt, kefir of geiteyoghurt , of wat rauwe en gestoomde groenten, groentesap of lichte soepen.

Revival Concept 4.: Kies voor een REVIVAL RECEPT

Revival recepten zijn eenvoudig te bereiden en zijn altijd en overal toepasbaar.

Stoom een flinke portie groenten, voeg wat Quinoa toe en eet daarbij een stukje kip, vis of een eitje.

Kruid alles goed en overgiet met een lepel gezonde lijnzaadolie (omega 3),koolzaadolie of olijfolie .. er zijn veel gezonde vetten die we nodig hebben maar wissel ze regelmatig af .1 soort vet is niet goed ! Alle vetten hebben een andere samenstelling die je moet benutten .

Revival Concept 5.: Eet dagelijks superfoods

Superfoods zijn voedingsmiddelen boordevol beschermstoffen  en/of antioxidanten, die je helpen langer gezond en jong te blijven. Blauwe bessen, granaatappels, kruisbloemige groenten, groene bladgroenten en, zeegroenten, olijfolie, lijnzaadolie, vette vis, groene thee..

Revival Concept 6.: Zorg voor voldoende variatie

De natuur biedt een zeer ruime waaier aan gezonde en lekkere voedingsmiddelen met elk hun eigen smaak, geur, kleur en samenstelling.Hoe meer variatie in kleur, hoe meer variatie in voedingsstoffen met elk hun eigen beschermstoffen.

Revival Concept 7.: Bewegen, een absolute noodzaak !

Een volwassen persoon moet minstens elke dag een half uur intens bewegen voor zijn stofwisseling op gang te houden. Of dit nu lopen,wandelen ,fietsen of andere sporten zijn maakt niet uit.

Veel mensen doen dit niet en sporten enkel in het weekend en overdrijven dan ! Neem de gewoonte om eens minder lang maar frequent te sporten doorheen de week.

Tip : Maak eens tijd in je agenda voor jezelf.

Een half uurtje per dag moet kunnen !